Sorry zeggen.

ZonnebloemAls beheerder loop je soms tegen de meest vreemde situaties aan. In een appartementencomplex wonen twee eigenaars met toevallig de zelfde naam en een opeenvolgend huisnummer en op de zelfde etage. U begrijpt het al een administratieve fout is bijna ingebakken en dan ook snel gemaakt. En ook in dit geval kreeg de betreffende eigenaar een herinnering voor de betaling van voorschotbijdrage die niet voor hem bedoeld was. Het was niet de eerste keer dat ik als beheerder deze fout had gemaakt dus het werd tijd om iets recht te zetten.

Bij binnenkomst werd ik overigens hartelijk ontvangen en ik had mijzelf ingedekt door mijzelf alvast een “een koude douche” toe te kennen vergezeld van een oprechte bos zonnebloemen. Het is opvallend dat mensen toch een groot incasseringsvermogen hebben dat wil zeggen, als je gewoon je fouten wilt toegeven je excuses aanbiedt en daar ook persoonlijk aandacht aan schenkt.

Ofschoon de beheerder een overeenkomst afsluit met de vereniging van eigenaars zijn het toch de individuele eigenaars die de beheerder als gewaardeerde klant moet zien. En op klanten moet je tegenwoordig zuinig zijn ofwel investeer vooral in het behoud van je klanten c.q. eigenaars.

Natuurlijk heb ik als beheerder beloofd mijn leven te beteren en maatregelen te treffen om herhaling te voorkomen. Ofschoon een “warme douche” er voorlopig nog niet inzit ga ik vol energie weer aan het werk in de wetenschap dat sorry zeggen eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is.

De Beheerder.